Berkenhuisje


Op een steenworp afstand van mijn c@s@ staat een huisje in het park. Nou ja, je moet er wel ver voor kunnen gooien.
Een beetje overdrijven moet kunnen, dat doen onze zelfverklaarde rolmodellen tenslotte ook. Liegen en bedriegen, een ander verketteren en vervolgens weer even vrolijk een coalitie vormen, het is altijd prettig om te zien hoe de mensen aan wie wij een voorbeeld moeten nemen ons op die manier een vrijbrief geven om ook de vreselijkste dingen uit te mogen halen Alleen, u en ik zouden stevig gestraft worden als we dat soort grappen uit zouden halen bij onze medemens. Het is niet eerlijk, maar dat had ik deze week al gezegd, en we vallen hier niet in herhaling.

Teug naar dat huisje. Er is iets bijzonders mee aan de hand. Niet alleen is het een krakkemikkig onderkomen, het staat ook nog eens overeind. Dat zie je niet zo vaak in een stad waar de sloophamer al in aktie komt als er een scheurtje in een zijmuur vermoed wordt. Alles wat ook maar een beetje oud oogt gaat genadeloos tegen de vlakte. Dat begon al in 40-45, toen eerst de Britten en daarna de Duitsers menig bommetje loslieten boven de van Philips-fabrieken vergeven wijken. Sindsdien moet alle toegepaste bouwkunde kraakhelder in het gelid staan. Zo niet dit huisje. Er is zelfs een onderwerpje bij man-bijt-hond aan gewijd.

En nu wordt er dus op verkiezingsdag schaamteloos reclame gemaakt voor lijst 6. Zijn die soms tegen sloopwerk? Ik zou het niet weten. Ik vind Eindhoven al leefbaar genoeg zo.
Maar ik heb vandaag wel gestemd! Lekker tegendraads heb ik gekozen voor de partij die mijn lief bovenaan in de stemwijzer had staan. Zo'n beetje als vroeger, toen de vrouw braaf stemde zoals de heer des huizes. Want die had er verstand van. Maar dan nu andersom. Of het echt verstandig is zal de tijd wel leren.Wie de moeite neemt om zich echt te verdiepen in de gemeentepolitiek verveelt zich suf of heeft er direct belang bij. En geen van beiden is voor mij momenteel van toepassing.

Het huisje heeft overigens een eigen site. Dat is slim, want daar kan geen sloophamer een einde aan maken.

Reacties

  1. Leuk dat je dit huisje in de spotlights zet. N.a.v. onze wandeling 26 december? Heerlijk kneuterig en hartverwarmend dat de sloop veel Eindhovenaren beroert. Ik mag dat wel! Bedankt voor de verwijzing naar de site!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brabant het land van o.a. de Efteling.
    Daar past deze foto prima in.MP

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten