Tadaaaaaaa!


Vandaag geen gewone foto, maar eentje met een mededeling. Een paar maanden geleden kocht ik een nieuwe camera, een kleintje dat inmiddels overal mee naar toe gaat. Speciaal voor dat ding richtte ik een nieuwe Blog op, met de intentie om er mijn ervaringen en opgedane kennis wereldkundig te maken. Na 5 artikeltjes droogde de voorziene stroom echter op. Niet omdat die camera niet goed zou zijn, integendeel. Maar wel omdat ik het ding inmiddels net zo gebruik als mijn andere (eerdere) camera's: zo min mogelijk door de camera laten bewerken. En dat doet mijn LX3 heel goed, maar dan valt er niet zo bar veel over te schrijven.

Intussen gingen de discussies in huize cAskrAker over een eigen fotosite onverminderd door, en die duren al van vóórdat er sprake was van dit huis en zijn bewoners. Het internet is een prachtig medium om kennis te delen en ervaringen uit te wisselen, en dat is bij uitstek van toepassing bij fotografie. Veel toepassingen zijn echter ook mislukt, of wij zijn ze ontgroeid.
Ik zal mijn lezers niet vermoeien met een samenvatting van die discussies, al was het alleen maar omdat dat niet bij het doel van mijn cAskrAker-Blog past.

Wel kan ik u de uitkomst melden: wij zijn samen een nieuwe Blog gestart. In feite is het een reïncarnatie van mijn LX3-blog, en wij gebruiken die samen (als co-auteurs dus!) om onze kennis en ervaring m.b.t. fotografie met de wereld te delen.

Als dat te vaag klinkt heb ik goed nieuws: de komende weken zal vanzelf duidelijk worden waar we met die Blog naartoe willen. Het is wel een Blog die speciaal voor fotografieliefhebbers wordt gemaakt. En dus past hij prima naast de onderhavige. Want daar ga ik gewoon door met foto's en verhaaltjes. Die overal over kunnen gaan.

Natuurlijk heb ik de link ook in mijn link-sectie gezet, net als die van het Fotodagboek Stephaniek. Je hebt dus vanaf nu 3 Blogs te volgen, en geloof me maar: Dat is de moeite waard.

(Voor wie zich afvraagt waar het plaatje in bovenstaand logo vandaan komt: het is ons uitzicht als we zitten te bloggen. )

Reacties

  1. Toe maar, drie blogs bij te houden, jij durft.;-)
    Maar van harte hoor, een goed initiatief.
    Dat cameraatje is een superding, dat begrijp ik inmiddels.
    Een blog waard dus.
    Jullie bloguitzicht is op zijn minst uitzonderlijk hoog.
    Beetje NY op z'n Nederlands..
    Blog ze!!

    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk initiatief! En ik ben benieuwd naar jullie visie, foto's en verhalen. Ik zal het zeker volgen. Overigens, ik probeerde onlangs al een reactie te geven onder een foto in Stephaniek's fotodagboek, maar om onverklaarbare redenen lukte dat niet. Tenzij ik bij voorbaat al een "ban" heb natuurlijk. :-)

    Veel succes!

    Groet, Mark

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten