De wokster

Het is een schoolvoorbeeld van slim kapitalisme, de Nordic Wok rage: Een Noorse fabrikant van ski-stokken was ontevreden over de seizoensinvloeden in zijn verkopen. Hij bedacht dat je met een kleine aanpassing ook kon lopen met die dingen. Doppie eronder en een nieuwe sport/rage/hype was geboren. En een nieuwe markt natuurlijk. 

Ik heb nooit begrepen wat nu het voordeel is van deze manier van voortbewegen. De nadelen zijn me wel bekend. Als racefietser ben je je leven niet zeker op fiets- en wandelpaden in het bos. Altijd loop je kans om aan de spies van een grijze dame in zuurstokjoggingpak geregen te worden. 
Inmiddels zie je ze niet meer zo vaak, de fanatieke prikstoklopers. De rage lijkt een beetje over. 

Hier aan het IJ dook er toch weer eentje op. Een allenige en wat triest ogende dame, haar gemoed las ik af aan de manier waarop zij haar stokken met zich mee sleepte. Ze had geen oog voor het zeldzame licht en de spiegelingen die dat veroorzaakte op de betonplaten. Uw fotograaf natuurlijk wel. 

Morgen is het 1 april. Met twee grappenmakers van 10 en 6 in huis staat dat garant voor dichtgenaaide zakken, schoenen die met de veters aan elkaar worden gebonden, en meer lol die het onderbroekniveau niet ver ontstijgt. Als schrijver dezes de dag ongeschonden doorkomt zal ik er op deze blog verslag van doen. 

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, nu kan een reactie van mij niet uitblijven. Uitlokking noemen zij dat. Ik begrijp dat jij nog maar weinig in bossen komt in het weekend en door de week. Met het nordic walken is het zeker nog niet gedaan. De voordelen, die er zondermeer zijn, wil ik je in een persoonlijk gesprek nog wel eens uitleggen. Overigens heeft de figuur op jouw foto weinig kaas gegeten van de techniek zo te zien.... Hoop dat je 1 april hebt overleefd. Ben benieuwd naar je verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NW is erg goed voor de spieren in de bovenarmen en schouders.
    De spieren raken elkaar a.h.w tijdens de wandelng. Waardoor er weer meer energie vrijkomt in je lijf. Die armen hangen er anders maar wat bij te bungelen.
    Ik vind het een onzinnig gezicht.
    Geen sneeuw, maar wel een skiblik.
    Deze persoon loopt erbij als of ze toch eens ernstig na moet gaan denken over een andere activiteit.
    Doen, zou ik zeggen.
    Gewoon een stokje voor steken.
    Wel een fijne plaat.

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger nog wel eens gelopen met die stokken, maar dan wel in de bergen. Dan heb je er wel plezier van. In Nederland heb ik het nut er nooit van in gezien, maar als dit de mensen die nooit bewegen daartoe aan kan zetten, vind ik het prima. Mooie foto. Ik vind alleen de donkere baan in de foto wat vastkleven aan de "charmante jongedame".....

    gr.
    wilchard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het er altijd maar vreemd uitzien dat NW. Maar ieder natuurlijk zijn ding. Dat het goed voor je bewegingsmodule is geloof ik ongetwijfeld. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik de meesten met die sticks zie slepen.

    Leuk stukje weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten