Mensenwerk

Fotograferen is en blijft mensenwerk. En de mens is een krakkemikkig wezen. Zo voelde ik me vandaag althans wel. Beetje grieperig, snotteren, rillen, spierpijn. 

Na het fotografisch magere vorige weekend dreigde ook dit keer weer een "jour sans". Wielrenners weten dan wel genoeg. 

Toch hebben we vandaag een klein uitstapje gemaakt, naar het vliegveld. In mijn drang om mensen vast te leggen in hun omgeving heb ik zoveel mogelijk onopvallend gewerkt. Shooting from the hip noemen ze dat. (Deze blog krijgt zo wel een lekker internationaal tintje)
En dat van de heup werken is nog echt niet makkelijk. En onopvallend fotograferen geeft me een beetje het gevoel dat ik een voyeur ben. Als straatfotograaf moet je in staat zijn om je gêne opzij te zetten. Maar dit was wel de enige poging die een acceptabel plaatje opleverde. Dus die wil ik mijn trouwe lezers niet onthouden. 

Morgen moet het beter gaan. Ijs, weder en gezondheid dienende....

Reacties

  1. Fotografie...krakkemikkig mensenwerk dus......daar zit wat in.
    Met hier en daar wel goed gemikt, blijven we toch nieuwsgierig wat het ons steeds weer gaat brengen.
    De fotovisie van onze medemens.
    Gelukkig maar.

    Schieten vanuit de heup is leuk. Verrassend leuk zelfs. Ik vind het zelfs ook nog gemakkelijk.
    Je hoef niet te kijken, niet te twijfelen, niet interessant te kijken, (alleen geniepig), niks van dat alles, alleen maar dom te klikken.
    Later zal ik het wel zien, of het ultieme shot tevoorschijn komt. Zo niet, pech, weer proberen.
    Al ben ik wel vaak bereid er toch iets positiefs in te zien. De eindredactie in de fotografie is geduldig.

    Ik had niets met mensen fotografie, maar wel steeds een beetje meer.
    Bijna nooit zag, of zie ik echt gave mensenfeestjes om vast te leggen. Maar misschien wil je dan teveel.
    Of zie ik het gewoon niet. Geen talent of zoiets.
    Misschien vind ik ze, de mensen, wel te krakkemikkig om vast te leggen.

    Vandaag is het morgen. Je bent vast weer boven Jan.
    Laat je mensenwerk maar komen, de zon doet de rest.

    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vergeet ik zowaar wat over de foto te zeggen.
    Prima hip foto, niet spectaculair als typische "hip'.
    De man kijkt je achterdochtig aan, na waarschijnlijk het horen van de "klik", terwijl jij fluitend de andere kant opkeek.
    Het groothoekeffect is hier mooi.
    Wel wat weinig witten in de foto.
    Gewoon dapper doorgaan zou ik zeggen. Maar het mag gekker, en vreemder. Voor een echte "hip" dan.

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten