Oorpijn

Het is vandaag een bijzonder fraaie dag. De zon schijnt, je kunt de lente ruiken en alles ziet er net wat vrolijker uit. Tijd om met mijn nieuwe project te beginnen!

Helaas zijn we door omstandigheden nog even aan huis gekluisterd. Een klein jongetje van 6 heeft oorpijn en voelt zich heel zielig. Dat gaat wel weer over, maar nu is het even heel erg. 

Dus kan pa zijn plannen weer in de ijskast opbergen, en is de lezer van deze blog ook het slachtoffer. Want die moet het nu doen met een ouwetje, eentje uit Thorn. Omdat die meneer daar links zo droevig kijkt. Een beetje zoals Floris zich nu voelt. En omdat die meneer daar achter juist zo vrolijk is. Een beetje zoals ik me voel als ik naar buiten kijk. 
En omdat ik het zo leuk vind, om juist die contrasten in beeld te brengen. 

Nou ik er zo over nadenk: is het psychologenvoer, mijn kijk op het fenomeen Carnaval? Ik had er vroeger al niks mee, tussen dat volksfeest en mij komt het nooit meer goed. Is dat de reden waarom ik Carnaval zo in beeld breng? Een soort wraakoefening? 

Amateurpsychologen, waar bent u als ik u nodig heb? Zijn we niet allemaal een beetje vrije- tijds-zieldeskundigen? Nou dan! Laat uw licht hier eens over schijnen in een reactie op deze blog!


Reacties

  1. Ach, oorpijn is nog altijd erger dan Carnaval.
    En zeker met dit goddelijke weer.

    Het is ook een raar feest. Gemaskerd, opgepimpt, even lekker uit je dak gaan.
    Veel zuipen, anders lukt het niet goed, en je mag even alles zeggen, doen, en vinden.
    Ook bijna overal aanzitten.
    Want het is immers Carnaval.

    Maar eigenlijk beweegt dit onderwerp mij totaal niet, dus er volgt ook geen enkele inspriratie.
    Kan ook even geen zieleknijper van de koude grond uithangen.
    Je houdt er van of niet. Net als van spruitjes.
    Met carnaval zijn de zich in het feestgedruis stortende mensen zichzelf, en jij juist als het géén carnaval is.
    Dat zal het geheim zijn.

    Sterkte met Floris. Zet even een rode neus op, en laat hem weer lachen.
    Geen hoepapa, want dat doet pijn aan de oortjes.

    De foto is een aardig beeld van dit feestelijke gebeuren, alleen erg flauw van kleur. Beetje oppeppen mag.
    Want het is tenslotte carnaval. Het feest der zotten.

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooruit: hand over mijn hart...: een gratis consult! Volgens mij heb je enkele dagen geleden het antwoord zelf al gegeven. Je moet niet veel hebben van de RK kerk... Carnaval heeft daar van alles mee te maken, al weten veel vierders dat al lang niet meer. Misschien de reden voor jouw gebrek aan interesse in dit fenomeen?
    Sterkte met de oorpijn trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had het zelf gisteren ook, erg vervelend en voor zo'n klein manneke natuurlijk helemaal.
    Ik heb helemaal niets met Carnaval, ooit één keer gevierd tijdens mijn studententijd. In Venlo of all places. Nooit meer. Ik zou zelf ook expres op zoek gaan naar dit soort taferelen om vast te leggen.
    Oh ja, met de RK kerk heb ik ook niets, dat zal ongetwijfeld een rol meespelen :-).
    Sterkte met Floris. Gelukkig heb je een leuk nieuw speeltje om jezelf thuis mee te vermaken!

    Groet,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten