Troosteloos Luik (2)

Bij gebrek aan lekker weer ben ik maar weer eens op zoek gegaan naar een geschikt plaatje van wat langer geleden. 

Ik hoefde in mijn digitale schoenendoos deze keer niet ver te bladeren. Ons bezoek aan Luik bood inspiratie genoeg voor troosteloze grauwe dagen. 

Deze foto komt ook uit de wijk nabij het stadion van Standard (zie mijn vorige aflevering hier). 

Die wijk ligt toch echt ver buiten het centrum van de stad, maar dat hebben ze in het afgebeelde etablissement niet goed begrepen. Of men rekent zichzelf tot het ware centrum van de wereld, dat kan altijd. Zo'n buurt kan van alles met een mens doen. Depressie en grootheidswaanzin gaan wellicht hand in hand. 

Hetgeen mij brengt op een ander stadion, dat van de kameraden van het roemruchte Feyenoord. Mijn werk voert mij daar soms langs, op weg naar de Kop van Zuid. Wat een verschil met het droefgeestige Luik! 

Ook Rotterdam is een bezoek meer dan waard, zo heb ik tijdens een gedwongen rondritje door de stad (mijn collega had een Tomtom met een geheel eigen willetje) al eens mogen constateren. Dat bezoek zal binnenkort wel plaatsvinden. Verwacht geen verlichte Erasmusbruggen bij ondergaande zon. Ruwe scheepvaartscenes, roest en bederf, het havengebied in al zijn eenvoud ga ik dan vastleggen. Als ik terugdenk aan dit deel van Luik moet dat inspiratie genoeg bieden. 

Reacties

  1. wat een mistroostig plaatje...
    Wel leuk is de wieldop, of zou dat in Luik het dekseltje van het (regen) putje zijn??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een wieldop dus :-)
    Die vond ik zelf ook wel leuk. Goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Droefgeestige foto, dat wel een beetje.
    De wieldop zo braaf neergezet, die ome Sjefke er lankmoedig afreed.
    Morgen is hij er vast weer, om hem er provisorisch op te klikken.
    Maar de leut, door ietsje te veel alcohol in de aderen achter de
    deuren, kan, en mag de pret in dit gedeelte van Luik niet drukken.
    Zo'n kroeg zit daar niet voor niets, pure berekening.

    Daarbij wens ik toch echt wel een foto van de Erasmusbrug te zien uit
    jouw hand. Zo als hij nog nooit gemaakt is...bijvoorbeeld.
    Rotterdam schijnt zeer de moeite waard te zijn qua fotografie.
    Er komt beter weer aan....dus sla je slag.

    Ben er alleen wel eens langs gereden, schande eigenlijk.

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten