Deux Caps

Dwalend door de straten van Boulogne probeer ik met mijn LX3 pakkende beelden van voorbijgangers vast te leggen. Dat is nog niet zo simpel. Als een echte revolverheld uit het wilde westen probeer ik het "shooting form the hip" om de argeloosheid van die mensen niet te verstoren. Een mens in zijn omgeving is ineens een ander mens als hij een camera op zich gericht weet. Om nog maar te zwijgen over de soms afwerende reacties van mensen die weten dat ze gefotografeerd worden. Je zult maar de pech hebben om een beruchte crimineel vast te leggen die nou net zo blij was dat er geen foto van ná zijn make-over bij de authoriteiten in de kaartenbak zat. 

Dat was bij het fotograferen van dit stel gelukkig allemaal niet het geval. Op de achtergrond de etalage van een van de vele bedrijven die qua naamgeving meeliften op het succes van de twee blikvangers aan de Côte dÓpale: Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez. Wat die twee kapen met een neus van doen hebben is te lezen als je doorklikt. 
Ik weet alleen dat die van mij me behoorlijk dwars zit, het is weer hooikoortstijd. 

Reacties

  1. Leuke hip oefening....zo te zien ook aardige, niet gevaarlijk vermomde burgers.
    Bij dit soort fotografie mogen ledematen ontbreken...
    Niet echt een hele spannende foto, beetje gewoon, maar het begin is er...
    Veel doen, camera kan ook op kniehoogte, dan schuin naar boven richten. Op een gegeven moment zitten je ogen ook echt in je handen, gevoelsmatig.
    Ik denk dat een zwart/wit sausje meer impact zal geven.

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cas,
    Gebruik hiervoor die geweldige multifilm instelling en schiet steeds drie foto's. Niet alleen wordt je soms verrast door het verhaal dat binnen drie foto's ontstaat, je kunt ook na het indrukken je vinger van de ontspanknop halen en niemand die doorheeft dat je fotografeert. Ik heb mezelf zo onlangs een middag ontzettend vermaakt in Antwerpen. Kijk maar eens op mijn flickr photostream...
    Oh ja, vooraf één keer de camera (op MF zetten)op een onderwerp veraf richten en één keer op de focusknop drukken. Zo wordt de LX3 ongelooflijk snel en alles is scherp, bewegingsonscherpte daargelaten, natuurlijk.

    Groet,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten