En alweer een werkweek naar de ratsmodee

De ervaren lezer van deze blog weet dat mijn titels niet altijd uitblinken in duidelijkheid. En dat is ook deze keer weer het geval. Zoek er vooral niets achter, ik vond het wel lekker klinken en nu kan het nog.

We zijn uit de haven van Boulogne inmiddels in het oude centrum beland. Dat centrum is niet te missen, de ommuring van de oude stadswallen is nog helemaal intact. 

Dwalend door de smalle straatjes en over fraaie pleinen worden we gadegeslagen door de koepel van de Basiliek van de Notre Dame van Boulogne. (vergeef mij de Engelse verwijzing, in het NL én in het Frans was geen behoorlijke informatie over de kerk te vinden)

Hij ziet ons waar we ook gaan, en dat is wederzijds. Hoog torent de koepel boven de oude straten uit, en dat maakt ons nieuwsgierig.
 Gelukkig konden we de kerk bezoeken en zijn we ook in de koepel geweest. 

Een zeer indrukwekkend schouwspel ontvouwt zich als je daar omhoog kijkt. Hierbij een tweetal impressies die de belevenis nauwelijks recht doen. 

De kerk zelf is ook een bezoek waard. Vorig jaar waren we met Pasen in Brussel, en bezochten daar de beruchte Basiliek van Koekelberg. Daar doet deze kerk enigzins aan denken, hoewel de afmetingen veel bescheidener zijn. Beide kerken tonen echter aan dat een kerk niet heel oud hoeft te zijn om een bezoek interessant te maken. 

Reacties

  1. Mooi,mooi mooi, vooral de linker foto.
    De rechter is niet groot aanklikbaar.
    Of ik doe iets fout.?
    Nooit gaan kerkfoto's mij vervelen.
    Mits mooi en strak genomen.
    En dat zijn ze.
    Klasse!

    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten