Inspiratie


Als hobby-fotograaf voel ik me soms net een kunstenaar, en veel vaker een absolute prutser. Daar weet de oplettende lezer inmiddels alles van. 
In de pruts-fase is het een geaccepteerde therapie om om dan te kijken wat anderen zoal maken. Dat noemen ze inspiratie opdoen. Vandaag bedacht ik ineens dat dat vaak ontaardt in ordinair jatwerk. Je kopieert namelijk minstens het idee, en soms zelfs de hele setting van de foto van een meer getalenteerde fotograaf. Ik doe dan ook het liefst geen inspiratie op, ik ga gewoon liggen tot het over is. Dat scheelt weer een hoop zinloos gesurf langs de krochten van het web. 
In dit geval was inspiratie sowieso geen probleem. De foto stond al een tijdje te wachten op de juiste bewerking. Soms moet je geduld hebben, dan komt het juiste idee vanzelf. 

Ook deze foto komt uit de haven van Boulogne, en wat je ziet is een samenraapseltje van objecten. De achtergrond is een kajuit in aanbouw, een gigantisch lasproject. Waarom die tractorband op de voorgrond staat is mij een raadsel. Maar het stond er zo, met ketting en al. De kajuitdeur maakt het voor mij af. 

Ben benieuwd wat mijn lezers er deze keer van vinden. 

Reacties

  1. Toevallig kwam ik, nadat ik eigenlijk dacht dat je er al lang mee gestopt was, weer op je blog terecht. Ik kwam hier door mijn eigen naam te googelen om te zien hoeveel hits ik had. Ik weet het klinkt ijdel om je eigen naam te googelen, en dat is het natuurlijk ook. Maar zo zie je maar weer waar je terecht kan komen.
    Ik zie dat je nog steeds bezig bent om foto's te maken die niet voldoen aan het algemene beeld van hoe een goede foto er uit moet zien.
    Persoonlijk spreekt mij deze foto ook niet aan, maar dat zegt natuurlijk niets. Ik ben op dit moment helemaal niet in staat om bijzondere foto's te maken. Een dipje die nu al een half jaartje duurt.
    Af en toe zet ik nog wel een minder goede foto op de nieuwe WFC-fotobeeld site, dan krijg je toch nog wat leuke reacties.
    Ik zal in de toekomst wat vaker op je blog kijken en heb hem dan ook toegevoegd aan de links op mijn site.

    Herman Adema

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een beetje een vreemde foto.
    Niet zozeer door de elementen, echter door de uitsnede. Ik ga ook maar niet vragen...wat wil je laten zien Cas?...;-) Rechts mag best een flink stuk muur af, waardoor de nadruk meer komt te liggen op de band, met anti slipketting, en de deur.
    Ook zou je wat met met licht kunnen spelen, door tegenhouden, of middels lagen, vermenigvuldigen, en terug te gummen.
    Een foefje wat ik vaak met redelijk succes toepas.
    Een andere invalshoek had ook gekund, ware het niet dat ik de situatie daar niet ken.
    Aangezien ik van mening ben dat alles fotografeerbaar is, is ook dit weer een prima poging, die door een wat andere nabewerking meer impact zal krijgen, naar mijn bescheiden mening..
    Scherptediepte verloop is heel goed.

    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten