Stad met veel gezichten

De paasdagen waren fraai, ook aan de Côte d'Opale. Het is vrij uniek om medio april 's avonds laat buiten te zitten, een dag in shorts rond te lopen en na drie dagen met een kleur op de wangetjes huiswaarts te keren. 

Dat is ons allemaal overkomen, en tussendoor zijn er heel veel foto's gemaakt. Zoals het hoort in het digitale tijdperk zijn ze lang niet allemaal publicabel, maar de opbrengst lijkt toch hoger dan verwacht. 

Eerst maar eens aftrappen met een kleine serie over Boulogne sur mer. Een havenplaats met zoveel meer. Dat is niet te merken aan het NL-talige stukje bij wikipedia , maar als je naar de Franstalige versie kijkt blijkt dat een vergissing te zijn. De gelukkige lezer van deze blog heeft dit echter allemaal niet nodig, want de komende dagen geef ik mijn eigen beeld van deze prachtige stad.

Deze foto komt natuurlijk uit de haven, op een terreintje waar we zomaar tussen boten en in aanbouw zijnde kajuiten konden rondstruinen. Deze vissersboot leek me een mooi startpunt voor een reisje door Boulogne sur mer. 

Reacties

  1. je maakt me benieuwd naar de blog reis de komende dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je ons even mee neemt op jullie tripje langs de haven.
    Mooie verhaaltjes erbij, leren we er ook nog wat van. Niet dat ik dat allemaal ga lezen hoor, maar vluchtig toch wel.
    Foto is tijdloos, van jaren terug.
    Wel met een goeie sfeer.
    Ik zie de knoestige oude mannetjes, met eelt aan de toppen, zittend tussen bergen visnetten. Sjekkie tussen de lippen. De typische geur van eerlijke arbeid komt je tegemoed. Kom maar op met je volgende plaat.
    Grt Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten