Gestrand in hartje Metz


Na onze thuiskomst heb ik even getwijfeld hoe ik deze blog zou gaan hervatten. Welk onderwerp, welke foto eerst? Dat is nooit makkelijk, maar zeker niet als je met ruim 600 foto's thuiskomt. Dat komt ervan, uw reporter heeft vrijwel geen stap gezet zonder camera om de nek of in de broekzak. 

Na rijp beraad heb ik gekozen voor een enigzins chronologische aanpak. Dus begint deze reis met een foto uit Metz, de plaats waar wij met auto-pech 2 dagen hebben mogen vertoeven. Niet leuk, maar er zijn slechtere plekken op deez' aardkloot te bedenken. Een camping in hartje stad, aan de Moesel, op armlengte van alle bezienswaardigheden. Terwijl de bevoegde instanties achter de schermen vervangend vervoer bedisselden gingen wij lekker op pad. 

Een van die wandelingen resulteerde in het bijgaande beeld. De rossige dame, berijdster van de onderhavige BMW, had blijkbaar bij de lunch al wat teveel geestrijk vocht tot zich genomen. Toen zij middels de aftandsbediening een paaltje in het wegdek had laten zakken vergiste zij zich en ramde een van de paaltjes aan de rand van het voetgangersgebied. Mijn betere helft zag het gebeuren, het tempo lag laag en de dame leek ook nog even te twijfelen. Het mocht allemaal niet baten, de blackout was sterker dan de ratio. Boem, dus. 

Daarna werd het overigens nog leuker. De dame gaf omstanders de schuld, ging stevig in discussie, belde omstandig om hulp en liet op die manier een groeiende rij stadsbussen achter haar beschadigde SUV ontstaan. Heerlijk om naar te kijken, en weer één van die momenten dat ik achteraf spijt heb dat ik niet wat meer paparazzi-eigenschappen bezit. 

Reacties

  1. een typische "handen in het haar" situatie! Fijn dat jullie weer terug zijn: ik had genoeg van het lege matje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wat brutaler worden Cas, ook fysiek. Gewoon er pal voor gaan staan, en klikken maar.
    Of het de gewenste plaatjes oplevert?, dat zie je thuis wel. Wissen is het simpelste dat er is.
    Had je krantje opgerold, en haar een interview afgenomen...had ze niets van gemerkt;-)
    Zijn leuke dingen dit.....lekker langs de zijlijn...gluren, naar een roodharig meisje, hopeloos in paniek...en dan voorzichtig knippen.

    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten