Kuddebeesten

Op de binnenplaats van het Dalï-museum staat een oude zwarte Cadillac. Het is een van die typische maffe kunstwerken; als je een muntje in de gleuf doet gaat het in de auto regenen. Als de techniek zijn werk doet tenminste. 
Verder zie je boven de auto een nogal bijzonder beeld van een naakte dame, naar verluid is dat Mae West. Maar bij Dalí is niets zeker. En verder zie je nog de boot van zijn levensgezellin Gala, maar die komt dan wel uit de tegenoverliggende muur. 
Reden genoeg voor veel mensen om deze potpourri te fotograferen. Lekker allemaal dezelfde foto, en vooral proberen om alles erop te krijgen. 
En dan thuis tot de ontdekking komen dat het weer net niet gelukt is. Het zag er in het echt toch allemaal veel indrukwekkender uit?


Het kan ook anders. 

Dit beeld zag ik toen ik een kwartiertje later door dezelfde ruimte slenterde. 
Twee mensen die het hele gedoe rustig op zich in laten werken. Die zich verbazen, verwonderen en wellicht ook ergeren aan al die lui die telkens voor hun neus gaan staan om er toch vooral alles op te krijgen. 

En daar maak ik dan foto's van. 


Reacties

  1. Leuk woord...ontwekking.
    Iets voor van Kooten en de Bie.
    Een samenvoegsel van ontdekken en ontwaken.
    Vaak ontwaak je pas echt als je iets ontdekt hebt, zoals jij al deze kuddedieren.
    Ik vlucht altijd direct bij dit soort massale knip partijen, en wacht af tot ze er genoeg van hebben.
    Of bedenk een totaal andere invalshoek....om vooral niet bij de kudde te horen.
    Maar helaas is er niet altijd aan te ontsnappen.

    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was toch echt een slip-of-the-keyboard. Ofwel een tiepvaudtje.
    Ik pas het even aan, dan slaat jouw commentaar alleen nergens meer op. Maak ik goed door je hier te bedanken voor de correctie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft een grappig tiepvaudtje.
    Over een aantal jaren ook in de DvD te vinden..;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten