Nou ja, abandoned....

Van de week bezochten wij onze eerste "Abandoned Place". Dat zijn niet alleen maar verlaten plekken, het zijn ook locaties die fotografisch interessant zijn. Op internet is een levendige sub-cultuur waar die plekken getoond en "verhandeld" worden. De meeste van die plaatsen liggen in België, en dat zal iedereen die in dat land wel eens rond gekeken heeft niet verrassen. De Belgen houden er namelijk een heel ander sloopgedrag op na. Er wordt namelijk niets gesloopt.

Wij gingen naar Winterslag, naar een van de gesloten mijn-complexen daar. Een oude mijn prikkelt de fantasie, het is alsof je in een andere tijd terecht komt. Hoewel overal bordjes stonden waaruit je op kon maken dat je er niets te zoeken had viel het allemaal reuze mee. Dit complex is dan ook volop in ontwikkeling en is onderdeel van een groot renovatieplan van de gemeente Genk.

De komende dagen toon ik er wat foto's van en vertel ik meer over dit bijzondere uitstapje.

Reacties

  1. Gaaf, dit soort foto's doen me altijd denken aan de periode dat ik een jaar of 10 was en nog hutten bouwde. Gr., Rutger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een beetje een recht voor z'n raap foto, niet echt met spannend licht, voor mij dan.
    Daar is nog wel wat aan te doen hoor, als je al zou willen.
    Deze "Wim" lokaties spreken wel enorm tot de verbeelding.
    Goed juist dat de Belgjes niet slopen.
    Ben er zelf nog nooit geweest...op een AP, krijg je weer allemaal dezelfde foto's.;-)
    Ik ben benieuwd wat er nog meer komt hiervan.
    Kleuren zijn fris.
    Groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten