De verlossing


Het klinkt wel erg Freek de Jonge, deze titel boven een blog. Maar echt, zo voelt het nu even.
Vandaag een productieve dag qua foto-uitzoeken. Alles is uitgezocht, weggemieterd, bewaard (voor je weet maar nooit), en geclassificeerd. En ik heb een ontdekking gedaan. Mijn vakantiefoto's zijn onvervalste kiekjes, vrijwel zonder uitzondering. Dat is ook niet zo gek, wij hebben in 3 weken zoveel gezien en gedaan dat het "bewust fotograferen" er bij ingeschoten is. Ik heb dus heel veel foto's en die zijn ook vaak wel heel leuk. Maar niet echt origineel en/of kunstzinnig. En dat had ik wel gehoopt.

Awel, het is niet anders.

Aan deze ontdekking zit ook een konsekwentie vast voor mijn blog-volgers. Ik ga namelijk geen serie over Engeland beginnen, maar in de loop der tijd laat ik natuurlijk wel wat foto's voorbij komen. Dat is goed nieuws voor hen die van afwisseling houden, maar ik moet zelf nog even aan het idee wennen. Mijn reisverhaal (ik vind mezelf inmiddels nóg beter schrijven dan fotograferen!) over Engeland komt apart wel een keer aan de orde.

Lekker idee: gewoon kunnen schrijven waar je zin in hebt, en een lekker fotootje erbij zoeken naar eigen behoefte. Gaan we doen. De onderwerpen liggen immers voor het oprapen.

Er moet wel een foto bij dit bericht, vooruit dan maar. We gooien er nog een vakantieplaatje tegenaan: Cornwall aan de noordkant, dus bij zonsondergang. Dichterbij de rand durfde ik echt niet te komen, daar zorgt de hoogtevrees wel voor.


Reacties