Kloostergang


Zou deze het goed doen op mijn blog?, vroeg ik zojuist aan mijn patner-in-blogcrime. Zij vindt van wel, en omdat ik een braaf bloggertje ben staat ie er nu op.

Het is een foto uit de gangen van de Sint Niklaaskerk in Oost-Duinkerke. Dat ligt dus in België, aan de kust. Het monument in de verte is ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de grote oorlog. Daar vind je er in België een heleboel van. Omdat wij Nederlanders niet bij deze oorlog betrokken zijn hebben we er niet zoveel van meegekregen in de geschiedenisles. Onze aanwezigheid in West-Vlaanderen zorgt er echter voor dat ik me ga interesseren voor de enorme veldslagen die in dit gebied zijn gevoerd. Historische namen als Ieper, de Ijzer en Nieuwpoort (nee, ik bedoel niet 1600) doen wel bellen rinkelen bij mij, maar meer nog niet. Maar binnenkort gaat dat dus veranderen.

Vooralsnog moet u het nog even doen met deze foto.

Reacties

Een reactie posten