Heijmans



Hier de enige foto van het "echte" GLOW die ik de moeite waard vind. Dit gebouw is gloednieuw en tegelijk gloedvol verlicht in het kader van het evenement. Het ding heet de BLOB, en dat staat in de technologie voor Binary Large OBject. Het is maar dat je het weet. Het ding is 26 meter hoog en grotendeels transparant.

Er is veel om te doen geweest toen de plannen bekend werden. Rechtszaken door verontruste overburen, commotie in de plaatselijke media, en vooral zeer tegenstrijdige meningen van Eindhovenaren maken het object voor mij al de moeite waard. Heerlijk vind ik dat, als mensen zich druk maken om een controversieel ontwerp.

En ik vind het dus een aanwinst voor de stad. Ik heb gepoogd om dat vast te leggen, geholpen door de verlichting van binnenuit, die overigens geen moment hetzelfde was. Ik heb ze ook in andere kleuren, maar daar staat die bus dan weer niet op.

Reacties

  1. Mooie nachtopname, al twijfel ik nog of je Heijmans nu wel/niet zou moeten laten staan. Ongetwijfeld jouw keuze om dat wel te doen. Even naar aanleiding van je commentaar onlangs op een Parijs foto van mij, heb je hier matrix metering gebruikt? Je eerder opmerking hieronder over de statieven is heel grappig. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in het vervolg bij onze stedentrips alleen nog maar de LX3 meeneem.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grote klasse Cas, hoewel ik het zwevende Heijmansje eruit zou knippen.
    groet,
    James

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heijmans: het is een testje voor mensen met een slecht ingestelde monitor. Die zien er nameljk ook het silhouet van een hijskraan bij. Mooi dat jullie monitor dus wel goed is gecalibreerd. Mark: ik mail je nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten