Stephan Vanfleteren



De oplettende bezoeker die ons beider blogs volgt heeft al gezien dat wij een tijdje geleden in Gent waren, bij de grote tentoonstelling met portretten van Stephan Vanfleteren. De locatie voor die tentoonstelling is al uniek. Het is het voormalige wintercircus Mahy, gelegen net buiten het centrum van Gent. Het heeft sinds 1944 dienst gedaan als garage, en dat is in sommige details goed zichtbaar.
Sinds 10 jaar staat het gebouw leeg en de tand des tijds slaat dan onverbiddelijk toe.

Deze week geef ik een impressie van ons bezoek, de foto's en het bijzondere gebouw. Ga erheen voordat het niet meer kan, de tentoonstelling is nog open tot 3 december!

Reacties

  1. Dank voor de reminder, Cas. Tegelijkertijd word ik met de neus op de feiten gedrukt. Ik verkeerde steeds in de veronderstelling dat de tentoonstelling tot 31 december zou duren en we hadden thuis al besloten dat dit een ideaal uitstapje zou zijn voor tweede kerstdag. Helaas gaan we het niet meer redden voor 3 december. Ik ga zeker het boek bestellen en aan jou de dankbare taak om hier een onvergetelijke impressie neer te zetten (los van wat ik al van Steph heb gezien en gehoord natuurlijk!).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten