Stephan's Finale



Het is tijd om mijn Vanfleteren-week af te sluiten. Omdat het weekend uit twee dagen bestaat maar ik er vandaag echt een eind aan wil breien is er in deze aflevering plaats voor twee foto's. De bovenste geeft een impressie van de portretten op een kleiner formaat dan in de ronde hoofdzaal van het Wintercircus. In deze ruimte was de kwaliteit van het aanwezige licht veel minder, vandaar dat ik mijn toevlucht heb genomen tot een wat experimentele bewerking.

De tweede foto is speciaal voor Mark en toont een deel van de collectie in de ronde zaal. Deze foto heeft geen kleurcorrectie ondergaan, is rechtstreeks uit de camera (RAW) en de noodzakelijke bewerkingen (verscherpen, ruiscorrectie, contrast) hebben geen effect gehad op de kleurstelling. Het effect van het kunstlicht op de zwart-wit portretten is overduidelijk.



Op mijn fotosite heb ik alle foto's van deze serie nog eens netjes in een album gezet. Deze link brengt je direct naar een diashow. Het is de moeite waard om er een muisklik aan te wagen: De foto's worden schermgroot getoond en er zitten een paar niet eerder gepubliceerde beelden tussen. Geen zee gaat mij te hoog om mijn hooggeëerd publiek te prikkelen en te behagen. Zoals het hoort in een circus. Morgen wordt het weer tijd voor een column. Ik zit al te broeden....

Reacties

  1. Cas, veel dank voor deze impressie de afgelopen dagen! Zo heb ik de magie van de combinatie Wintercircus/expo toch enigszins beleeft. Heb ook je diashow op Flickr bekeken, overigens goed je daar weer te zien posten. Ik vertoef daar tegenwoordig veel vaker, leuker en leerzamer dan welke NL fotosite dan ook.:-)
    Over je laatste foto, wat gebeurt er als je in de RAW convertor de witbalans op kunstlicht zet? Wordt het dan wel z/w of blijft het een sepiatoon houden?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten