Vakantiehuisje



Tijdens ons verblijf aan de kust wandel ik des morgens vaak in alle vroegte een beetje door het dorp. Op die manier krijgt deze domme 'Ollander een mooi beeld van het leven bij mijn zuidervrienden. Wat telkens weer opvalt is het gebrek aan leven op straat. Behalve bij de bakkers en de krantenwinkel is er vrijwel niemand te zien. En dat komt niet door het tijdstip, het Belse leven speelt zich achter gesloten deuren af.

Blijkens deze foto komen de natives zelfs hun woonstede niet uit voor de post. En die postbode maar doorproppen.... De werkelijkheid is iets anders, dit zijn brievenbussen behorend bij een vakantieparkje. Een Residence, zegt men daar. En het is Privaat Domein, Toegang Verboden en meer afschrikwekkende vuile borden. Ik zal er eens een serie aan wijden, aan die ochtendwandelingen en de onvermijdelijke overpeinzingen die mijn brein dan teisteren.

Reacties

  1. Dag Cas,
    Treuriger kan bijna niet..Ongeopende brievenbussen en dan ook nog zonder kleur..
    Het is misschien maar goed dat je voorlopig geen ochtendlijke wandelingen meer zult maken in deze desolate omgeving.Lijkt me niet goed voor je gemoedstoestand.Of heb ik het fout?
    Veel sterkte in ieder geval! Schoonzus M (P)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk donkere en deprimerende foto van zo'n troosteloos oord. Even nieuwsgierig, heb je 'm zo bijgesneden, of ook het 1:1 formaat van de LX3 gebruikt? Overigens valt het gebrek aan leven op straat ons ook altijd op in Frankrijk, althans, overal buiten Parijs. Mensen leven blijkbaar binnen, liefst met alle luiken dicht. We vragen ons dan ook vaak af wat er zich achter die luiken afspeelt. Kijken ze TV, slapen ze, bedrijven ze de liefde de hele dag door of willen ze de schoonheid van de dag buiten sluiten? Wij zijn er (nog) niet uit, maar dat het intrigeert, dat is zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het ook herlijk vinden om zo te wandelen door zo'n dorp en nadenken wat zich daar allemaal afspeelt. Goed gemaakt, de sfeer zit er duidelijkin. Ik ben benieuwd naar de serie die je er van ga maken!


    Hahahaha.... Ik ben soms ook zo'n postbode die doorpropt, alleen laat ik het er niet uitsteken!
    Ja, dan moeten ze de brievenbussen maar op tijd legen hoor!

    Groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten