Vrouwke



Onverwacht is het een weekje stil geweest op mijn blog. Dat had vooral te maken met de herinstallatie van mijn Windoos, die noodzakelijk werd nadat de buren vrijwel dagelijks de politie belden om melding te maken van onversneden scheldpartijen mijnerzijds. Na het zoveelste bezoek van de blauwe brigades heb ik de bron van mijn frustraties maar eens stevig onder handen genomen. Het was dat of het gevang. En dan was er van bloggen al helemaal geen sprake meer geweest.
Ik zal mijn lezers de details van de herstelacties besparen en volsta met de medeling dat de verse installatie niet alleen volledig aan de verwachtingen voldoet maar tevens een aantal nieuwe inzichten heeft opgeleverd. Een van die inzichten toon ik de komende tijd op deze site. Om e.e.a. zo gladjes mogelijk te laten verlopen moest ik namelijk diep afdalen in de krochten van mijn foto-archief en zijn 4 jaar digitaal werken door mijn vingers gegaan. Veel kon vrijwel ongezien in de virtuele kliko, maar soms kwam ik een pareltje tegen. De glimmertjes in spé werden apart in quarantaine gezet waar ze de komende maanden één voor één weer uit tevoorschijn worden gehaald. Dus maak uw borst maar nat, want al die bijzonderheden komen onvermijdelijk hier langs.
Vandaag de eerste, een Spaans vrouwke in een cliché setting. Een beetje bewerkt, maar niet teveel. Iedereen heeft recht op zijn eigen Spaanse vrouwke op een bankje, zou mijn lief zeggen.

En dit is dus de mijne.

Reacties

  1. Mwa...(overigens door mij niet aangevinkt):-)
    De Spaanse dame is op zich heel interessant, maar ze raakt wat verloren met die grote, uit lompe stenen bestaande muur, achter haar. Ik heb ook het vermoeden dat je deze op een redelijk "veilige" afstand genomen hebt en dat vind ik altijd jammer in straatfotografie. Het kan best wel interessante foto's opleveren, maar het gaat pas echt leven als je er veel dichter op zit. Het was de grote Robert Capa, die ooit zei "If your photo is not good enough, you're not close enough". Nu was hij wel een bijzonder persoon, heldhaftig, en niet bang om met de eerste golf troepen aan land te gaan op Omaha beach op 6 juni 1944, maar toch, zijn opmerking snijdt hout. En typeert ook de beste straatfoto's die ik van vele fotografen heb gezien, groothoek, dicht op je onderwerp.
    Nu is dit alles een aanname, want voor hetzelfde geld zat je hier wel dicht op je onderwerp. Dan zou ik haar toch meer aandacht geven, bijvoorbeeld door een vierkante uitsnede, zodat je een flink stuk muur verwijderd. Ze verdient het.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten