Filmpje

Sinds mijn thuiswerkplek al weer enkele weken geleden voorzien is van een fraaie Apple iMac ben ik in een ander universum terechtgekomen. Want hoewel een Mac er gewoon is om gebruikt te worden is het voor mij ondenkbaar om het daarbij te laten. Dus is mijn nieuwe browser (voor de geïnteresseerden: ik ben van Chrome overgestapt op Firefox) inmiddels voorzien van een uitdijend kopje vol Mac-bookmarks. En ik bezoek die sites ook regelmatig. In eerste instantie was het om hulp te vinden bij het oplossen van enkele problemen, want denk vooral niet dat een Mac een wonderdoos is; maar als het draait dan blijft het ook draaien. Inmiddels is het zover en beperkt mijn bezoek zich tot het vergaren van nieuwtjes. Die sites tonen bij voorbeeld beelden van de nieuwste, nog aan te kondigen noviteit van Apple: een Tablet computer.
Op zich is dat geen nieuws, want tablets zijn er al lang. Maar als Apple ermee komt kun je ervan uitgaan dat het een fraai en innovatief product is. Bedenk maar eens hoe populair de iPhone in korte tijd is geworden, en hoeveel GSM-fabrikanten het ding zijn gaan namaken. En dat terwijl mobiele telefoons toch echt al jaren bestaan en inmiddels een volwassen markt vormen.
Die Tablet is eigenlijk een groot uitgevallen iPhone. Je kunt het scherm makkelijk met je vingers bedienen, en iedereen die wel eens een iPhone heeft vastgehouden weet dat dat heel snel went. Apple bouwt dan ook nog een soort verslavingsfactor in: je kunt al snel niet meer zonder.
Nu is er op die sites volop geroezemoes over hoe het ding eruit gaat zien, maar misschien nog wel meer over de naam.
Wat de eerste letter wordt is een inkoppertje, maar dan? Eerst werd aangenomen dat het iSlate zou worden, inmiddels menen de volgers dat het de iPad wordt. Niet te verwarren met de iPod, dat muziekdoosje. En toen stuitte ik op het volgende filmpje op Youtube, dat overigens al drie jaar oud is:



Weer eens wat anders: een filmpje direct op deze blog.

Reacties

  1. firewall protection :-))) moeniegekker worden!!!

    Groetjes
    James

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer komt er weer eens een foto?
    Zou wel leuk zijn...
    Met een foto hoef je niets uit te leggen..
    Kunnen we zelf onze interpretatie bij maken...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten