Waarheen, waarvoor?

Niet schrikken, beste lezer. Dit wordt geen ode aan Mie Ketelkamp en ook niet aan de onbetwiste nummero uno van de begrafenis-Top-10.  Zelfs een link naar deze tranentrekker van formaat op youtube zit er niet in.

De vraag in de titel is toepasselijk omdat ik mij in deze dagen weer eens afvraag hoe het met deze blog verder moet. Ik besta nu praktisch gezien bijna een jaar en hebafgezien van wat accentwijzigingen altijd hetzelfde nagestreefd: Prikkelende stukjes gecombineerd met aardige fotografie. Soms is de tekst leidend, en soms de foto. Ik heb het niet nagerekend, maar ik denk dat die verhouding ongeveer 50/50 is. Wat niets zegt over de hoeveelheid tijd die erin gestoken wordt, want het maken van een (in mijn ogen) interessante column is veel arbeidsintensiever dan het plaatsen van een mooie foto.


En omdat het aantal inhoudelijke reacties van mijn lezers de laatste tijd nogal afneemt slaat de twijfel dan weer toe: Moet ik wel doorgaan met die columns? Zit men wel op mijn mening te wachten?
Deels ben ik overigens zelf debet aan de terugloop in reacties, want in mijn streven om het mijn lezers makkelijk te maken heb ik de mogelijkheid voor een "snelle reactie" toegevoegd en die geeft me eigenlijk te weinig feedback.

Daarom gooi ik er maar weer een beproefd middel tegenaan, en dus vindt u de komende week een of meer enquete-vragen aan de rechterkant van de blog. Met natuurlijk de dringende vraag om uw mening middels een simpele muisklik bij mij achter te laten.

En om te laten zien dat al mijn gepeins niet heeft geleid tot depressies of andere psychische toestanden gooi ik er nog maar een kleurrijk plaatje tegenaan. Eentje uit het inmiddels bekende Van Abbe, waar we jongstleden zondag weer eens een bliksembezoek aan brachten.

Het kunstwerk op de foto is trouwens niet het jongetje (hoewel hij er wel aanleg voor heeft) maar het behang en de vloerbedekking. Het is maar dat u het weet.

Reacties

  1. Dat het jongetje iets voor zijn ogen houdt om maar niet die vreselijke muren en vloer te mogen zien, is heel begrijpelijk, en pleit voor het ventje.Dat is dus Kunst en maakt me heel droevig...
    Gelukkig dat het een bliksembezoek was!
    Ik weet niet meer waarom zoiets mooi is,zo'n naar behang op alle muren en ook nog de vloer en waarom ik te weinig geld verdien als kunstenaar en illustrator,
    terwijl ik toch echt sfeervolle tekeningen kan maken.( Wie kan er tegenwoordig nog echt tekenen ?) En dan zo,n behang in een prestigieus museum te zien... Pijn in mijn hart!
    www.maaikeputman.eu

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mag je schrijfsels graag lezen en waardeer je foto's zeer. Daarvan graag meer ;-)
    Ik heb niet gestemd op de poll; kan mij in geen van de mogelijkheden echt vinden.
    Ik heb dit weblog in het lijstje favorieten staan sinds ik een keer op een link van je op WFC Fotobeeld klikte. Kijk dus zeer regelmatig maar zal mijn leven beteren wat reageren betreft...

    Groeten, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarheen...? Is helemaal aan jou!
    Waarvoor? In eerste instantie als uitlaatklep voor jezelf! Hoeveel bezoekers je trekt kun je zelf nakijken... In je teleurstelling over de weinige reacties sta je als blogger niet alleen. Een feit is dat je in ieder geval met je verhalen alleen het Nederlandstalig gebied bereikt.... Bloggen is mi in eerste instantie een éénrichtingsverkeer. Misschien je verwachting toch een beetje bijstellen?? Succes met het beantwoorden van je vragen!!

    (enne: ik blijf je met plezier volgen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal eens met Mariëtte; het is helemaal aan jou. Ik lees je blogs ook nog altijd met plezier, dus wat mij betreft hoef je niets te veranderen. Het enige wat me de laatste tijd wel opviel was dat je soms langere tijd geen nieuwe blog plaatste en dan plotseling een paar achter elkaar. Ook dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik kan me ook voorstellen dat je niet altijd inspiratie hebt om iets te schrijven, maar dat kan wel betekenen dat mensen afhaken als ze een tijdje geen nieuwe blog zien?
    In ieder geval, ga gewoon op deze manier door!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten