Domeinstress

Het leven van tegenwoordig is geen makkie. Op de een of andere manier lijkt het alsof het vroeger allemaal beter was. Overal zie ik signalen die daarop duiden. Je kunt geen tv-kanaal meer kiezen zonder in de een of andere docu te belanden die het bestaan in vroeger tijden behandelt. En telkens klinkt daar diezelfde boodschap in door: Toen was het leven nog eens simpel. Geen gestress, gewoon hard werken en blij zijn als je te eten had. Dat zijn nog eens makkelijke zorgen, ze staan in geen verhouding tot de dilemma's van vandaag: Moet ik geld geven aan Haïti of zoeken ze het daar zelf maar uit? Waarom heeft niemand het bij Haïti over het kapitalistische buurland, nota bene op hetzelfde eiland? Waarom doen die lui niks, behalve dan arme Haitïanen aan de grens tegenhouden?
Die kernbommen van Iran, is dat nou slecht of juist goed voor de stabiliteit in de regio? Is Obama met zijn mooie praatjes een gebakken luchtballon of moet hij gewoon meer tijd krijgen? Op welke bank kan ik mijn spaarcentjes nog parkeren zodat ze er over 5 jaar nog staan? Rente? Wat is dat?

Allemaal zorgen die je vroeger niet had. De rente was hoog, je spaargeld nihil. Alle ellende in de wereld had je alleen van horen zeggen of uit de krant. Voor zover die al wist wat er aan de hand was. Overstromingen, aardbevingen en ander onheil bestond niet. Je hoorde er pas maanden later over, en dan was het leed allang geleden. En wie geen geld heeft kan het ook niet overmaken op Giro 555. Lekker makkelijk.

Deze lange inleiding is er alleen maar om u duidelijk te maken waarom ik de laatste week niets heb gepost. Die week is namelijk opgegaan aan moderne zorgen en gestress. Ik heb het onzalige plan opgevat om een eigen fotoclub-website te gaan bouwen en de eerste poging heeft een valse start tot gevolg gehad. De details zal ik u besparen, dus hier geen verhandelingen over liegende helpdesken, software met steile leercurven en onbetrouwbare providers. Maar het heeft me wel erg veel tijd gekost. En voor mijn afvalrace was het ook niet bepaald gunstig, zie de grafiek ter rechterzijde. Vergeet vooral de tip eronder niet!
Gelukkig wordt je van al dat gehannes wel wijzer, en inmiddels heb ik dus een beter alternatief gevonden. En daar gaat de komende weken mijn tijd dus in zitten.
Ik ga mijn best doen om hier met enige regelmaat een foto neer te zetten, maar de leesbeluste volgers komen waarschijnlijk even niet aan hun trekken. Die schade halen we later wel in. En wie weet post ik hier toch nog wat ervaringen met dat nieuwe alternatief. Ik zal de technische prietpraat dan in ieder geval in een leesbaar jasje stoppen.

Voor die enkeling onder mijn lezers die ook op zoek is naar goedkope ruimte op het web heb ik alvast een negatief reisadvies: Ga niet naar One.com !

Reacties

  1. Ach man, als ge wilt afvalluh, gaj toch carnavallen en hossen of liever nog roeien, hardloopuh, bietje fietsuh alst nie te glad is. Al da webgesurf en platjes maken van uw gewicht dar hèt toch niemand wà an.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn provider is Strato a € 3 per maand.
    MP

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten